torsdag 15 maj 2008

It will all get better in time...

Nu vet hur vissa låtar påminner om tider i livet när allt var annorlunda. Vi har fått för oss att allt var bättre då. Man blev älskad, man hade någon. Men är det verkligen så? För mig är det rätt många låtar som verkligen betyder något. Speciella låtar.

Har en skiva med gruppen Fuel, "Natural Selection" heter skivan. En av låtarna heter "Most off all" det är en sånn låt som jag kan bryta ihop till. För den återspeglar en tid i mitt liv som jag saknar fruktansvärt mycket.

"Most septembers now,
I breakdown some how.
Remembering all we said
and all those dreams we
never got to see

I love you now
and I hate you now
and I miss you most of all

Sen finns det många många andra låtar. "Close yet far" av gruppen CKY, givetvis "Hanging by a moment" av Lifehouse. Att känna saknad. Grym saknad... saknad som är så stark så man nästan kan ta på den. Jag har gått med det här hur länge som helst. Men kanske gjorde helgens bravader saker och ting lite mer synliga. Att höra saker sägas. Att se och förstå och vara mitt i det en gång till. Kanske gjorde det mer skada än vad det någonsin kommer kunna göra nytta. Men jag vet nu att jag kanske inte gått vidare fullt så mycket som jag trott... (kan då säga att jag vet med mig att jag inte gått vidare allt för mycket alls.) men det är fortfarande skönt att kunna vara helt ärlig med sina känslor. Så här känner jag. Deal with it.

Var till jobbet idag. Tittade på sommar schemat. Blev galet överaskad när jag helt missförstått schemat... Jag jobbar tok mycket i sommar vilket känns jätte bra för nu vet att jag blir av med dom skulderna jag har så att jag till hösten eller tidig sen sommar kan köpa ny dator. (Det är galet dags för det.) Så var jag och min bästis på "Jensen's Bofhus" och åt. Kan helt klart tänka mig att börja göra det till mitt stammis ställe... jätte god mat... kanske inte toppen service men det har precis öppnat... dom har inte kommit in i rutinerna än.

Nej nu ska jag renskriva mitt skolarbete...

Ha det!

Kram kalas!

Lee

Inga kommentarer:

 

blogger templates | Make Money Online